Friday, April 12, 2013

Jogging Skit Ja

Tiba2 mai pula syeh nak jogging lepas kerja, kalau dulu aku malas, bila fikir balik rumah asyik lena ja, baik aku jog kan, bukannya apa risau la juga letak ja kepala lena terus.  Kalau diingatkan apa pun aku tak buat kat rumah, balik mandi masuk baju dalam washing machine, baring2 atas katil ja.  Lelain aku tak buat, sebabnya tahap kemalasan aku berada pada tahap beku.  Bila agaknya nak cair balik ni, ya allah lagi aku tak makan malam lagi malas rupanya pergerakan badan aku, rasa nak tidur ja, bangun pagi pedih perut pulak. 

Jogg pagi dah jadi malas pula, semuanya ni berpunca kalau aku pi jenjalan nak start bangun balik ari sabtu ada masalah skit.  Tapi semalam aku boleh juga lari nonstop, lima round dekat opis aku, ni bermakna aku masih fit la.  Walaupun jarang2 buat at least badan aku ringan la lagi kan, wow perasan sendiri la.  Apa2 pun aku kena tanam minat jog ni tak kira rime dah, pagi ka petang ka aku kena cuba jog untuk elak kemalasan melampau. Permulaan cukup 5 rounds, lepas ni may be 10 rounds la pula, insyallah. 



No comments: