Monday, June 13, 2011

My Next Trip

Ya allah aku bersyukur kepadamu memberi peluang untuk aku menjelajah setiap pelusuk negara walaupun bermula dari Indonesia, China, Singapore dan Cambodia and my next trip mana leh cakap, KIV yer lepas dah gi baru aku updates blog. Kini aku menjadi traveller yang kaki semakin gatal berbanding dulu2, banyak negara dah dalam senarai cuma tak beli tiket jer.  Sonok gak jadi orang bujang coz tak de wat apa amik tiket fly jer.   Dalam Malaysia dah abis aku terjah, now my time to visit all the countries in the world, I wish my dream will come true.  Ramai gak nak follow aku, tapi aku bukan tak nak ajak, bila aku email tanya diam membisu, pastu demand nak follow time depa la.  Apa barang setakat bila jumpa aku dengan ayat besa, hang next time nak gi jalan roger2 le aku, bila aku roger diam terus.  Ha ha ..kalau setakat janji mulut, wei nak pi jalan ajak aku aku dah kenal ni type cakap2 jer. Bukan betul2 so aku dah dapat geng2 yang salu ja jenjalan whenever they want to go, just call and ask me.  Aku plak jenis tak kisah so ikut jer la.  But tak semua dapat sempoi kenkawan gi jenjalan kena tengok gak, ada yang ok ada yang x ok.  For me may be aku tak suka orang but ada gak orang yang tak suka aku kan so kenala jaga diri sendiri agar orang suka dan akan ajak kita salu. 

Cuma aku ada masalah jer kalau visit country yang tak berapa moden, mesti aku akan jatuh sakit, may be cuaca, udara dan air yang kurang sihat.  I wish my next trip I'll be ok dan balik tak sakit la, jangan sakit lagi yer, nak jenjalan lagi lepas tu sakit balik bila jalan tak sakit plak.  I wish nak round Asia dulu baru gi barat, but aku tak kisah kalau ada peluang aku grab jer.  Malam Sabtu mimpi gi UK, tiket semua dah beli, tak lama la tu.  Sedar2 hish bila masa aku beli ni, terfikir plak cam ne malaun tu masuk lam trip aku, apsal aku mimpi kat dia, dia mimpi aku aku ka atau dia rindu sama aku.  Ha ha ha mana mungkin la tu mainan tidur ja. Before next2 trip kalau tuhan perkenankan niat aku nak wat umrah aku lagi suka, dah lama aku teringin nak gi, ya allah kalau dapat secepat mungkin lagi bagus aku sangat berharap. 






No comments: