Thursday, June 9, 2011

Singapore oh Singapore

Sebenarnya this is my first time jejak kaki kat Singapore 9 April 2011 till 10 April 2011, dulu dah booked semua but cancelled last minutes coz got something lagi urgent so cant make it at that time.  To tell the truth aku x suka sgt pun gi Singapore ni but to fullfill my travelling countries, kena la gak gi sana untuk experiences.  Gi jenjalan ngan budak2 runner ni kelakor gak sebab aku kena jadi cam runner gak le gi amik tshirt gi survey tempat, yang tak tahan tu aku kena bangun 4.30 pagi sebab depa nak pi lari ..he he padan muka.  Actually we went there berlima iaitu aku, fanim, shafiq, kaulat and tham cina ni kawan kaulat.  Janji jumpa kat LCCCT, pi sana depa semua dah ada kat Mc Donald aku pun kebetulan 5 min lewat jer. Leh tahan gak apek ni punya mereyam pantang tengok amoi cantik mula la dia create seribu ayat double meaning..tak tahan aku dgn apek nie.

Setibanya di sana kami gi amik tshirt kat complex apa ntah coz jalan jauh sangat kaki aku pun sangat penat la, cant remember now.  Lepas tu kita makan2 sebab semua dah cam piranhna..n then gi hostel check in.  Aku ngan Fanim dapat tkt 3, dua ekoq jantan tu dapat tkt 2.  Kat hostel ni kita masuk je and we dont know each others.  Masuk je bilik dah nampak brg roommates kami..aku nampak brg2 tu cam org asia jer..so kami lepak jap untuk rehat badan n minda.  Malam kami kuar konon2 nak cari sup tulang merah si kaulat..haram tak dak..silap kedai plak..last makan sup daging ja la.  he he


                                                     Di sini la depa nak larik

Jalan2 cari tempat


Dibawa oleh kawan Tham yg dok kat Singapore

Register amik t-shirt


Sup daging pengganti tulang merah

He he esok plak aku la mangsa bangun awal walaupun tak lari kena jaga bag2 depa hik2..nak wat apa kalau dok hostel aku nak wat pa sat gi mati kutu aku baik aku ikut. Aku tgk mamat2 Singapore acting like western man..wooo..anyway terpikat gak aku tgk macho2@sebab sportman la katakan.

Sini la depa lari

                                                 Mamat Singapore manyak hensem

Lepas lari kami balik n breakfast lol kaki aku manyak sakit silap pakai kasut, so sepanjang jalan aku take off the selipar n jalan kaki ayam..ha ha ada berani ke wat cam aku nie..Breakfast kedai mamak, aku makan roti canai biasa jer, balik hotel rehat n then kul 12 check out gi jenjalan makan nasi briani gam.kat Arab street. Gi beli Fridge magnet lepas makan,  lepas tu gi Orchard road and Taka..aku rembat sluar lam UNIQLO sebagai kenangan mai Singapore. Aku enjoyed this trip very much coz depa ni semua best lol....

No comments: