Thursday, June 7, 2012

Cheringin Hills@Janda Baik, Pahang

Belum puas rehat minda dan badan, tiba-tiba 2hb Mei hingga 3hb Mei 2012, aku kena gi Janda Baik plak.  Perjalanan aku dari satu tempat ke satu tempat macam di atur2, lepas berkhidmat main futsal di Kelantan untuk mewakili pasukan Ibu Pejabat, aku ke Kuala Trengganu untuk acara tahunan Kelab Tiaranita pula, dan akhirnya destinasi negeri aku Pahang, walaupun dekat namun bila dilihat ia bagaikan perjalanan ke semua negeri Pantai Timur.  Aku datang ke sini atas urusan kerja la, bukan untuk bersuka2 tapi ada la juga time dinner yang boleh dikatakan untuk bersuka ria.  Dalam keadaan yang masih tak sihat aku kena pi sini plak, adoiyai memang tiga minggu berturut2 la aku nampak cam berjalan saja.

Perjalanan kami ke Janda Baik bermula awal pagi, seperti dijanjikan kami semua diminta berkumpul di depan Menara TM pada pukul 6.45pagi.  Aku datang on time je tak de nak datang awal tunggu.  Nawaitu jahat pun ada, ala kalau aku lambat depa mesti tunggu aku kan. Perjalanan menuju ke sana tak la amik masa yang panjang, kami selamat sampai dengan selamatnya.  Bukan apa aku ngeri tengok simpang siur di persisiran bukit nak naik ke Janda Baik tu, nampak cam bahaya, tapi musykil juga ada orang boleh tinggal kat sini dengan aman damai dan bahagia saja.  Sampai kat sini ternampak satu kedamaian di sini, masuk dalam bilik, sangat happy sebab cantik, tengok luar pool pun menarik, cuma tak kesempatan je, penuh dengan program, tengok je la.


Bilik Cheringin sesuai untuk honeymoon

Aku tumpang posing jap


Ni swimming pool dia

Sampai letak barang kami kena naik dengar taklimat terus, aduhai rasa letih pi Trengganu lum abis dah kena dengar ceramah plak memang lena la aku.  Dah event ni wajib untuk division aku so kena la attend juga.  Ada juga penceramah luar Ustaz Hasrizal yang dijemput untuk sesi motivasi, sebelah malam pula kami ada dinner, setiap division wajib membuat persembahan, aku tak masuk langsung apa2 cuma jadi permerhati bebas.  Tapi layan juga tema arabian nite tu, ramai yang sporting mengenakan pakaian2 berunsurkan arab.  Keesokkan hari lepas lunch kami pun balik ke KL dengan kenangan suka dan duka, duka cam tak dak ja, pada pendapat aku tempat ni memang sesuai untuk rehat2kan minda dan tempat berhoney moon.


Ustaz Hasrizal, pakar motivasi jemputan

Layan tema "Arabian Nite"

Banjaran Titiwangsa


No comments: