Thursday, June 7, 2012

Larian Bomba@ 6th May 2012

Dalam2 aku tak berapa sihat, layan juga bila orang ajak pi tengok Larian Bomba.  Aku keletihan melampau, tak cukup rehat, demam balik main futsal belum ok, tapi masih nak mengagahkan diri nak pi tengok orang lari.  Kaki tak penat walaupun badan ngan minda penat, tidur siang susah, tidur malam pun payah cam mana nak rehat badan, rasa cam nak ambil ubat tidur saja.  Ada yang tanya aku pi tak larian bomba, aku mula2 cakap nak tapi bila badan rasa penat aku rasa malas pulak.. Janji ngan Bro Is dan wife aku nak pi tengok depa lari, tapi pagi tu aku tertidur pula, nasib baik Nomi call aku, masa tu dah pukul 7.00 pagi, adui subuh semua terlepas. 

Dalam blur2 katak aku mandi n siap lepas tu dah conpius kat mana nak park, kalau event kat Dataran Merdeka, memang payah nak dapat parking lot.  Teringat masa pi layan konsert muzik2 apa ntah aku pun dapat idea parking kat depan Masjid negara, lagi pun aku dah lewat sangat ni, kena cari tempat dekat2 ja la nak park.  Dah dapat parking aku nampak tempat cam lengang ja, oh dah berlepas aku ingat pukul 8.00 pagi.  Tapi ok la senang aku nak cari port, dah lengang orang lari, cari punya cari akhirnya aku jumpa ngan Kak Nas, bini Bro Is dan Sofia bini Abg Din, memang la aku cakap aku nak pi, tapi kalau Nomi tak call memang aku tak pi, sebab aku memang tak larat. 

Din sofia antara runner hebat yang masuk larian ni

'Ni trademark depa bila dapat medal, kena gigit

Tak lama sangat tunggu, akhirnya geng2 aku pun sampai la, ada yang cepat ada yang lambat, ada yang aku amik gambar dia orang ada yang terlepas pula.    Sambil tunggu yang lain datang kami ada juga  layan snap2 pitca dengan kereta bomba yang dipamerkan di situ.  Bila semua dah settle, kami semua pi makan kat kedai mamak mana ntah area Chow Kit. 

Lepak sambil tunggu runners lain

Aku bergaya dengan kereta bomba


No comments: