Friday, June 22, 2012

Standard Chartered Run, Hari Belia@26 Mei 2012

Penat balik Korea belum abis, oleh kerana dah register, kena gagahkan diri juga la pi run ni, walaupun free tapi dah janji ngan kenkawan so kena hadir juga., support katakan.  Geng kami memang cam ni, suka wat sesuatu bersama2 kalau tak kami tak la join.  Kenkadang sekadar suka2, kenkadang kami suka buat apa yang kami teringin nak buat.  Tapi kalau charity run kami memang suka join, tak tahu nape, may be dah jadi trend kami, idak pun sebab kami tak berapa fit dan tak berapa kuat so lari yang fun run je, atau lari yang charity je la. 

Pada 26hb Mei, bertempat di Putrajaya, aku, Karen, Wan dan Del, menampakkan diri di sana untuk bersama2 dengan runner2 lain support larian belia ni.  Seawal pagi 6.30 pagi Karen pick up aku kat depan pintu pagar umah aku so kami jumpa dengan Wan dekat Mc Donald lepas tol Puchong.  Sementara tunggu Wan, aku sempat masuk dalam toilet sebab sakit perut.  Del pergi direct, may be dia terer jalan, lagi pun dia memang keje dengan TMnet dulu, so jalan2 ke sana mungkin dia terer juga. 

Sampai di sana, ngam2 aku ngan geng sampai, parking memang satu masalah, blocking sana sini, Wan tinggal phone number.  Aku ngan Karen, dapat parking mudah, lagi pun kete dia senang nak dapat parking skit sebab kecik.  Aku rasa mesti pancit coz aku langsung tak exercise, makan saja, lepas balik Korea, sebab kempunan makanan Malaysia.  Tapi sebab dah register, aku teruskan juga, tengok gelagat orang yang pakai costume, memang kelakar dan depa ni boleh dikatakan sangat sporting.  Aku dan Wan register 3KM je, Karen 7KM, ntah macam mana Del dapat 5KM, dengan semangat kesukanan Del teruskan lari 5KM tu.

Aku dan Wan dengan adik custome run

Aku tak pakai t-shirt free yang dapat biasa la rasa cam tak best ja t-shirt tu.  Aku pakai sendiri punya dan pakai skirt pink aku la, geng2 aku ada yang pakai baju kurung, baju melayu, aku tengok melemaskan dan merimaskan dengan cuaca yang panas, ada ka pakai cam tu, nak komen malas, tujuan dia orang ikhlas ke atau nak menunjuk atau nak dapat publisiti tuhan je tahu.  Tapi yang penting apa yang depa buat depa happy. Seperti dijangkakan aku memang pancit, so banyak berjalan saja, kami terjah dan rasa cam hebat tak buat apa2 exercise main masuk je, aku dengan penat jetlag lum abis, pun main terjah juga.

Del, Irma dan Aku


Ijal, Irma dan Pie


Masa tunggu Del, ada dengar bunyi ambulance, aku dengan gabra risau, ntah2 dalam Wan tu Del, aku cakap dengan Wan, tak puas hati terus call dia, nasib baik dia jawab.  Del kata adoi tak sangka hampa underestimate aku, he he, bukan apa ari tu dia cakap dia pernah pancit masa naik bukit, tu yang aku risau tu.  Dah tunggu semua habis, snap pitca untuk kenangan, ambil sijil, minum skit, kami  makan kat Presint 8, memang sedap makanan kat situ. aku tapau bihun sup bawak balik, walaupun dah layan nasi putih kat situ, air milo dia sedap bangat, wat aku terpikat..wallahh.

Aku wajib la posing



No comments: