Friday, May 3, 2013

Aku Suka VS Dia Suka

Wallahualam, aku pun tak pasti sapa suka sapa sebenarnya yang pasti time aku tak nampak dia satu hari, tak best terus aku rasa, kenapa ek.  Apa ada kat dia, apa yang menarik tentang mamat tu wallahualam, yang pasti walaupun aku cuba wat tak tahu dengan dia, wajah dia salu ja dok masuk dalam mimpi aku.  Kira dahsyat la kan, tapi alhamdullilah dia tak kasi la aku fenin kepala macam nak pecah, cuma aku terasa rindu ja kat dia bila tak nampak dia lama.  Insyallah yang tersirat dan tersurat hanya kuasa allah ja yang tahu, kalau dia suka aku, aku pun suka. 

Yang pasti dia bukan orang yang selalu wat aku sakit pala, dia bukan budak-budak yang keje ntah apa2.  Aku bukan mengumpat budak jalanan tapi apa yang dia dah buat kat aku, aku rasa tak boleh nak maafkan.  Tak sesuai rasanya buat cara kotor, realisticnya pun aku tak akan suka dan cinta sama orang macam ini.  Orang bermotifkan RM dan harta benda orang, bukannya suka dari hati ke hati, tapi nampak kebendaan, tolong la aku tak kan suka orang cam ni.  Bukan aku sombong tapi aku letih sakit kepala dan letih tidur tak lena dek gangguan bodoh yang aku sedar.

Alhamdullilah dalam pada itu aku masih rasa suka kat orang yang aku rasa aku suka.  Suka tak semestinya kawin, suka tak semestinya kat orang bujang saja, yang pasti suka kat orang.  Kalau orang tu bujang lagi la bagus, he he susah juga aku nak suka kat orang, tapi kat mamat ni muka dia kalau aku nengok buat aku rasa cool ja.  May be sebab rajin solat, sopan bercakap, tu yang aku nampak la, tak tahu la kat rumah cam pelesit kota.  Yang pasti tak semua orang baik tu tak dak keburukan, dan tak semua orang jahat tu tak dak kebaikan.  Kalau dah suka, tak kira la aku suka ka dia suka janji hati salu berdebar dan nampak muka orang yang aku suka.  La la la la...






No comments: