Thursday, May 9, 2013

Baru Aku Perasan

Bila orang sibuk2 beli handbag jenama terkenal, baru aku perasan aku tak kisah sangat, yang sedia ada Coach pun aku lempaq ntah mana2 dalam rumah, wrislet ka apa ka semua aku tak la jaga sangat.  Aku memang bukan feminin sangat nak pakai hbag ala2 mak datin atau minah make up tebal, punca tak dikenal pasti kenapa aku tak berapa minat hbag, beli pun dok dalam lemari, dok dalam dust bag, biar la orang nak kata aku pakai yang murah, aku beli yang mahal dok dalam lemari, buat apa nak beli. Membazir pula kan, tapi kalau barang sport aku sanggup beli mahal2 kenapa dan mengapa aku pun tak tahu, sportwoman la konon.

Kenkadang aku pun rasa aku ni bila kuaq berpeleseran tak la nak make up ala primadona, tak dak la la nak pakai baju kembang ala Marilyn Monroe, aku memang suka original, aku tak suka rosakkan kulit aku yang nipis nampak urat ni.  Aku memang tak selesa kalau pakai make up, kalau lipstik merah menyala, aku jenis sempoi gila, pakai setakat sekali  ja awai pagi, yang lain tarak la nak touch up balik, lepas solat muka tu la aku balik atau nak pi meeting.  Aku tak payah nak habiskan beli minyak wangi, tapi aku beli juga, sebabnya aku bila pakai penin kepala, sampai kena mandi dan tidur.  Semua ni aku ada masalah, apa orang nak cakap kat aku cakap la, yang penting aku ada reason tersendiri. 









No comments: