Wednesday, May 15, 2013

Ambil Wuduk

Aku tak sihat, rasa nak bangun pun malas, tapi aku ambil wuduk rasa terus segar bugar, alhamdullilah.  Insyaallah aku rasa ada yang tersirat di sebalik tersurat, bila ambil wuduk aku ok, kalau tak ambil rasa sengal abis satu badan.  Aku rasa ada yang tak kena ja ni, dah dekat seminggu sengal badan aku ni tak baik2.  Bangun pagi ada masalah, lepas solat subuh ok, lepas solat zuhur ok, lepas solat asar ok, lepas solat maghrib dan lepas solat isya semua ok.  So sebagai orang islam kalau ada masalah sebegini, elok la ambil wuduk ya, sebabnya incase le ada benda2 tak elok, serba sedikit hilang la.

Kawan aku salu pesan, kalau rasa tak sedap badan atau tak sedap hati pi ambil wuduk selama ni aku buat sambil lewa ja, tapi bila aku nampak keberkesanannya aku pun rasa benda ni betul.  Tapi kena rajinlah, kalau tidak tak menjadi la.  Tapi untuk aku benda ni berkesan lately ni, so aku cadangkan sapa yang terbaca artikel blog aku, boleh amalkan ambil wuduk ni, modal tak banyak, cuma basah ja skit, yang pasti anda akan berasa segar dan hilang resah gelisah aku. Amin. 






No comments: