Thursday, February 14, 2013

Aku Rindu Futsal ..Tapi

Rindu pula kat futsal tapi, tapi apa yer, tapi bilanya nak wat comeback hah, kaki sakit macam mana pun aku tetap rindu main futsal.  Ganas ke brutal macam mana pun futsal tetap aku suka, macam orang lain suka lari aku hampes skit sebabnya aku ada masalah ankle sebab main netball dulu.  Aku injured masa form 6 aku main netball untuk wakil rumah biru, kononnya masa tu aku freshie lower Six so aku kena la main.  Anyway atas minat aku dari standard 4 so aku ok ja, cuma injured tu aku tak boleh nak terima skit.  Tapi bila main futsal aku careful skit, aku pakai ankle bandage bagi mengelakkan dari lebih teruk.

Pada aku permainan futsal atau bola lebih macho jika lelaki bermain sport ni, futsal atau bola ni ada satu keistimewaannya, kalau lelaki main bola aku rasa lebih suka dari lelaki yang hanya berlari. Aku sangat suka lelaki yang pandai atau tahu bermain bola, pada aku tak semua lelaki pandai main bola dan boleh tackle bola kat padang.  Mungkin orang marah apa yang aku cakap, tapi suka hati aku la nak tulis apa, ni blog aku, suka hati aku nak cakap apa.  Aku memang jenis yang tak suka dikontrol untuk benda yang aku suka buat, kalau aku ikut atau dengar cakap pun mesti ada sebab, kalau tidak aku jenis buat suka hati aku.  Aku rindu futsal tapi kenapa depa semua cam slow down ja nak main hah...

Hish apa yang aku mengarut ni, cuma nak cita pasal futsal ja ni, niat dihati 2013 dah nak resign main futsal, rasa cam nak insaf berseluar pendek dan mengganas dalam court. Kononlah kan tapi kalau kenkawan kurang orang aku cam ok je boleh tolong cover depa, demi team katakan. Kadang2 atas dasar minat juga tak semestinya orang ajak kita nak, sebenarnya kita pun suka juga main.  Rindu katakan, macam kita rindu kekasih, macam tu la rindunya aku kat futsal.  Kalau tak masuk tournament pun aku rasa aku memang sangat suka bermain futsal, kalau lari cam tak best la, lari stop lari stop pas tu.  Kalau main futsal best, 5 minit peluh dah cair, tu baru pecah lemak, pada orang yang tak tahu main futsal anggap futsal slow, ye le sebab depa main slow, kalau kena gayanya tangkas dan yang penting mesti fit.  Aku rindu futsal tapi, tapi apa ya...tapi geng2 banyak dah tak moh main ka...la la la



No comments: