Thursday, February 14, 2013

Senyum Saja

Tatkala aku rasa sesuatu yang tak logik berlaku apa yang boleh aku buat sekarang adalah dengan senyum saja, itu yang terbaik untuk masa ini.  Kalau nak kata itu masalah memang kelakar, cuma rasa sedikit bingung plus bangang dengan apa yang berlaku kat aku selama ni.  Apa yang aku rasa mungkin ada insan lain juga yang terkena tapi berselindung di sebalik kebenaran atas dasar2 tertentu.  Apa yang aku alami mungkin insan lain juga alami, cuma tafsiran berbeza, fahaman lain.  Aku pernah menidakkan apa yang aku rasa berasaskan akal fikiran tapi ternyata apa yang aku fikirkan itu semakin menghantui hidup aku.  Apa yang aku alami lebih memberi hint kepada apa yang aku patut hindarkan. 

Insyallah allah maha berkuasa senyum saja dengan apa yang orang buat, senyum saja walaupun susah nak jelaskan kepada insan yang tidak merasai.  Aku rasa senyum lebih baik, moga2 allah bukakan hatinya untuk menjadi insan yang baik dan insaf dengan segala apa yang dilakukan. Sama ada kat aku atau orang lain, semoga dia mendapat hidayah untuk tidak mempermain-mainkan orang lain.  Semoga dia mempunyai hati yang bersih dan ikhlas pada setiap orang.  Insyallah....



No comments: