Monday, March 4, 2013

Biarla Miskin Harta Tapi Jangan Berpura-pura

Memang naluri manusia suka pada orang yang berharta, aku akui aku pun sama juga.  Tapi kalau tiada harta kalau dah suka pun suka juga kan.  Aku lagi menyampah kalau orang yang tak berharta tapi berpura2 suka kat kita sebab nak hidup senang.  Aku rasa ni memang keterlaluan, tak salah jatuh cinta pada orang yang ada harta tapi kalau orang tak layan tak yah la guna cara kotor.  Pada aku aku lebih suka orang jujur dari orang yang berlakon suka aku, sebab tiada getaran atau debaran yang jujur bila kita duduk berhadapan dengan orang yang guna ilmu hitam ni.  Mungkin tak semua dapat petunjuk, insyallah jika allah sayangkan kita, insyallah semua itu akan kita sedar tanpa diduga.

Kenapa perlu guna semua tu, kelakarkan, memang kalau tengok muka pun tak la berapa selera sangat, sebabnya cara communicate pun cam sewel pada aku, memang kita akan rasa nape aku layan budak sewel ni hah. Sewel tu melampau2 plak cakap benda2 yang tak logik, cakap benda2 yang tak masuk akal, macam la aku ni bodoh sangat nak percaya dengan kata2 yang aku rasa teknik bodoh.  Lawaklah hanya orang bodoh yang akan terkena, aku bukan la bodoh sangat nak terkena, nampak cam boleh makan, tapi insyallah masih boleh berfikir. 







No comments: