Friday, March 8, 2013

Pemalas Tahap Dewa

Ehemm, sapa yang malas, aku tak mengata orang, sebenarnya aku cakap diri aku sendiri yang malas.  Sejak dah boleh tidur dengan lena dan aman ni makin bertambah malas plak aku rasa diri aku ni.  Bukannya nak rajin kemas bilik kemas baju yang aku rajin basuh tu, tapi malas lipat.  Tu adalah pemalas tahap dewa aku pada tahap ini.  Adoii bila agaknya aku nak jadi rajin cam dulu kemas rumah kemas segalanya barang2 dalam rumah, kesian rumah aku.  Banyak betul hantu setan dpk bergayut dalam rumah aku tu agaknya sebab tu aku jadi malas semalas2nya.  Bila agaknya aku nak berubah menjadi tak malas, may be bila stok baju skit barulah rajin kemas kot, ni dua almari nak kemas pun malas. 

Biarlah orang nak kutuk rumah aku semak ke hape, aku rasa aku tak pernah dok pi wat site visit pun umah depa, biarlah depa nak mengata aku kat belakang ke hape, aku punya rumah aku punya suka.  Aku pelik juga orang yang suka pi umah orang tapi umah depa nak pelawa tak la pulak.  Pas tu wat ketupat plak, ntah2 umah depa lagi hutan belantara.  He he he, ala setengah2 orang tu make up segak2 melawa bagai model, kat rumah cam hutan pun ada.  Betul ke idak, pernah tak hampa semua jumpa orang cam ni, mesti pernah kan.  Aku rasa bukan aku sorang yang pemalas dalam dunia kot....ha ha ha





No comments: