Tuesday, March 26, 2013

Aku Online Dia Pun Online

Tidurku diganggu gugat lagi, tapi kali ni cam gila bayang pun ada, yang paling tak boleh blah, aku tengok FB dia, aku online dia pun online.  Dia ni memang friend aku dalam FB, aku perasan ke atau satu kebetulan, ni yang aku tengah siasat muka not bad, perawakan alim, kerja bagus, tiba2 suka masuk dalam mimpi aku.  Aku cuma rasa pelik ja, bukan apa, tiba2 aku dok berdebaq gila teringat mamat ni, siang dan malam.  Sana sini nampak muka dia, cam tak boleh belah, tapi tak la ketara sangat macam mamat sewel dulu.  Mamat ni aku musykil ja napela aku plak dok asyik ingat dia siang malam, yang aku nak marah tidurku terganggu.

Semalam pukul 3.00 pagi aku terjaga, aku nampak dia pun online sedangkan setahu aku dia ada kat luar negara, kat Dubai.  Memang la time tak sama, kebetulan ka aku tak boleh tidur atau kebetulan dia pun online 3.00 pagi.  Paling aku tak boleh tahan kerap pula aku nampak dia online, macam tapi FB dia tak la active sangat, aku pun pun pelik nape dia kerap online sedangkan dia tak update pun status FB dia.  Aku salah sangka kat mamat ni, sebab aku salu nampak muka mamat ni kat mana2, nak kata aku syiok kat dia tak la sangat.  Insyaallah allah akan beri petunjuk pada aku jika mamat ni berniat tak elok kat aku. 

Aku paling rasa tak secure kalau nampak muka orang dalam tandas, sebab aku tahu sebabnya kalau aku masuk tandas tempat yang kotor, kalau muka orang tu dok jelma ja depan aku, mungkin dia pun ada pakai benda kotor.  Aku bukan menuduh tapi yang pasti lately ni mamat ni muncul ja dalam mimpi aku, hari Sabtu malam Ahad dia masuk dalam mimpi aku, aneh ke atau gangguan biasa.  Wallahualam...





No comments: