Wednesday, March 13, 2013

Satu Wajah Satu Rasa Seribu Kemusykilan

Macam gila bayang pun ada, bila tengok mamat ni aku rasa suka la, kejap2 aku pandang, kejap2 aku tengok yang pasti aku suka tengok la.  Adohai sebelum ni tak pandang pun, bila dah pandang rasa susah nak lepas pandang pula, apakah semua ini?  Jatuh cintakah aku? syiok sendirikah aku? Aku suka dia ke dia suka aku?  Memang keluar la ayat tak boleh blah dari fikiran aku, kalau tak nampak mamat ni rasa satu hari aku tak best, why ek?  May be sebab raut muka dia yang aku suka tengok kot, sedap mata memandang. Susah betul aku nak suka kat orang, bila dah suka status cam tak dikenal pasti.  Siang malam terbayang, asyik nampak muka mamat tu ja, agak2 status dia apa ye. 

Yang aku risau wajah dia ni kerap bermain di fikiran aku sekarang, sebab tu aku pelik.  Yang pasti aku rasa cam tersuka pula dengan mamat ni, bila dah salu pandang2 dia, kalau dia suka aku alhamdullilah bestnya.  Kalau aku yang terlebih suka sorang malu la kan, kan best kalau sama2 suka.  Anyway apa2 pun kalau dia kawin aku redha ja, nak buat cam ne, tak semestinya sesuatu yang kita suka tu dapat kita miliki, suka dari jauh pun ok juga.  Kalau ada jodoh lagi bagus kan, apa2 pun kena juga sedar akan kekurangan diri kalau nak berbanding dengan wajah yang aku suka tu.  Biasalah suka dari jauh aku ni, kalau jadi kenyataan tak tahu la apa aku nak cakap. 

Yang menjadi aku musykil mamat ni ada aku dengar dah kawin tapi muka serabut cam tak kawin.  Gerak geri cam orang bujang, status masih single.  Apa nak buat berangan la selagi boleh dapat tengok muka hari2 pun dah cukup gembira buat aku pada saat ni.  Wajah dia menyejukkan hati, wajah dia buat aku muka merah, wajah dia buat aku jadi pelakon sinetron.  Hik2 penangan wajah mamat ni memang buat aku rasa cam jiwa kacau, walaupun seribu kemusykilan tentang status dia..la la la la la






No comments: