Saturday, October 1, 2011

Ada Kalanya

Adakalanya, ada masanya ada waktunya semuanya mempunyai maksud yang sama.  Nak tahu kenapa aku suka ayat ni, ia sama dengan lirik lagu M.Nasir lagu Apokalips, memang sesuai dengan jiwa aku lagu ni.  Aku ingin bersendirian tatkala aku otakku letih berfikir, tatkala aku ingin merehatkan susuk tubuhku, tatkala aku berduka dan kecewa.  Tapi kalau time nak bersuka2 aku mesti ingin berada di kelompok yang ramai orang.  Walaupun aku happy go lucky tapi aku ada peel tersendiri tatkala bekerja, aku tak tahu orang lain macam aku tak, masa course hari tu, consultant tu cam tahu apa maksud aku kenapa aku ingin bersendirian dan kenapa aku lebih suka berkerja sendiri.  Aku suka bekerja sendirian atas dasar tak percaya pada hasil kerja orang lain, aku tak suka bekerja dengan orang lain atas dasar aku tak suka kalau orang tak faham apa yang aku maksudkan.  Dalam percintaan pun aku macam tu, kalau lelaki tak faham apa yang aku ucapkan dan maksudkan aku tak boleh nak get along la.  Bukan aku memilih taraf pendidikan tapi cukup la sekadar dia faham apa yang aku cakap.  Pernah dahulu aku lebih tertarik kepada lelaki yang berumur, bukannya apa sebab dia orang ni pandai berkata2 dan lebih teror dalam selok belok memikat.  Tapi kini tidak lagi, aku dah tak minat sebab dia orang ni bak pelakon layar yang pandai berpura2 di depan isteri bila terkantoi, akulah pompuan paling jahat mengoda depa, sebab depa bos besaq la aku tergila2.  La ni tak minat la nak involves dengan masalah dan nak tambah masalah bercinta dengan suami orang, kalau dulu aku tak kisah dapat suami orang sekarang ni aku kisah.  

Kalau ada ja masalah libatkan suami orang, aku lah dituduh punca, tu aku tak suka, macam la artis aku ni dok merosak rumah tangga orang.  Kenkadang itu yang buat ingin terus bersendiri, seolah2 semua punca keretakan rumah tangga orang lain berpunca dari aku, memang la kenkadang aku terlebih ramah.  Ada kalanya aku selesa bersendirian, adakalanya aku ingin bercinta dan dicinta.  Adakalanya aku tak ingin berkahwin adakalanya aku nak sesangat kawin, adakah ini semua normal untuk wanita seperti aku, aku pun tak tahu.  Adakalanya aku ingin menjadi wanita solehah, adakalanya aku ingin menjadi wanita moden, ni aku tak faham ni...Adakalanya aku teringin nak jadi perempuan jahat, teringin nak hisap rokok, teringin nak pi disco balik lewat malam, tapi semua tu aku tak terbuat, kalau orang tengok cara aku dress up memang nampak cam sosial juga la.  Tapi aku tak layan semua tu, aku masih ada batas2nya, cuma dari segi pakaian aku tak leh nak ubah tak tahu la masa mak mengandung kat aku dia suka tengok amoi dengan fesyen baju agaknya sebab tu aku suka nak pakai seluar pendek ngan sleeveless ka.  Panas la mana boleh pakai tebal2, tapi gi Beijing tak tahan aku dengan winter depa, pakai baju tiga lapis pun aku masih sejuk, kenkadang kalau member yang tak faham perangai aku may be tak suka, kalau yang dah faham tu depa tahu aku siapa.  Tapi kenkadang tu kenkawan aku yang berlagak alim tu pun sebenarnya tak la alim sangat, ada yang pakai tudung kat ofis ja, kat luar buang habis..hu hu pas tu lagi mau cakap aku.. Ah persetan tu semua, suruh dia ukur badan ngan muka dia dulu baru ukur badan aku, aku lum bantai la kat orang2 cenggitu tapi kalau satu hari dia dok kata aku aku nak amik gambar dia pakai tudung ngan gambar dia tak pakai tudung post je kat wall fesbuk dia.   Kita tengok perlukah dia berkata apa2 atau dia senyum tak berkata2,  atau marah mengata2 atau mencarut merata2.  Zaman cyber beb, tak yah perang mulut tak yah komen hangit kat status orang yang berlagak alim, cuma silent killer je boleh wat orang cenggitu diam.



 


No comments: