Sunday, October 9, 2011

Bzbod

Aku amat tertarik dengan ayat ni, bila orang melenting dia akan tulis ada aku kesah.  Maksud sebalik ayat yang tertulis tu dah membawa maksud sebenarnya orang tu kesah atau tidak.  Bila dah tulis ayat tu dalam masa yang sama ia memberi tahu bahawa penulis sebenarnya kesah akan dia diperkatakan atau diperkotakkatikkan, kalau dia tak kesah dia takan tulis ayat tu kan. Itu fahaman aku, kalau dia tak kesah aku rasa dia langsung tak tulis dan tak cakap apa apa pun pasal menda tu.  Aku kenkadang menyampah gak dengan orang yang suka bzbod pasal orang, tapi menuduh aku bzbod.  Pada hal aku memang suka membaca setiap status orang dalam facebook sebab tu aku tahu perkembangan orang, padan muka dengan orang yang suka buka rahsia sendiri, kalau tak kasi orang baca tak yah la buka fesbuk dan tulis status.  Aku setuju gak ngan emi, bila ada kenkawan cakap nko jgn tag aku ek kat fesbuk sebab aku pakai cam tu, bila emi cakap kalau nko tak nak orang upload pic nko, nko tak yah la pakai cam tu, tak yah berlakon cam nko tu baik sangat.  Ha ha, padan muka, dengan orang yang kena hangit statement emi tu terus diam, aku pun tak suka orang cam tu.  Berlakon pandai la tapi tak tengok badan dan cermin baru taw kita tu betul ke idak, ini cakap orang sana sini, tazkirah cam ulamak tapi, hampes.  Bila aku tau, orang cakap aku stalker, pala hotak depa la, depa nak berlakon baik aku plak depa dok komen stalker.  Banyak bzbod dalam fesbuk, aku rasa depa ni cam pelakon pun ada, ada yang berlakon jadi alim ulamak, ada yang berlakon pura2 bodoh2 alang, ada yang berlakon cam tak taw apa, huh aku rasa hidup depa ni macam orang bodoh la.  Tak enjoy sangat hidup dalam kelompok yang kecik dan tak taw nak bermasyarakat, dok mengata kat orang, tak tau orang pun dok mengata kat depa.  Pada aku, aku  jenis yang open, tapi kalau orang suka perli2 aku aku diam jer sebab aku anggap depa ni otak tak berkembang.  Kalau orang cam ni tak leh nak campur dengan orang so tak yah la nak berkawan, kawan dengan geng depa ja la, sampai bila pun dok rasa depa baguih.  Bzbod suka amik kesah menda2 yang tak dak faedah, aku dah realize depa ni sebenarnya pura2 baik tapi PARABOLA kat ofis, bila orang kata depa mula la la melenting.

Ada gak bzbod yang dok kata aku dok ngan jantan, macam haram jadah la mulut.  Ingat aku suka ka, ayat tu, yang kenkawan depa gi jenjalan tido satu bilik ngan jantan tak plak cakap.  Ingat dia pakai tudung, dia alim sangat la, gi satu kalau tengok body aku macam dok cakap jantan dah pegang ka, luv bite la, aku tak kisah depan depa, tapi kat dalam hati mulut cam haram la depa ni.  Nak aku cakap kenkawan aku lain cakap, kawan hang tu dah kawin ka, body cam dah kawin la.  Baru la ayaq muka hampa taw apa orang cakap kat hampa.  Mentang2 aku dok sensorang suka2 hati nkorang nak cakap apa, ingat nkorang tu baik sangat kew.  Kalau baik apsal body nkorang out cam anak dua jer.  Bzbod aku rasalah dia ingat dia bagus, mulut cam haram kenkadang nak memalukan orang jer.  Nak juga aku kenakan bzbod2 ni tak pe tunggu.. Kalau aku baik ngan jantan, ada jer tak kena, tapi yang depa syioks sendiri tu, ahakkk nak aku cakap tak yah la SS, sapa nak kat hang.  Ada gak bzbod nak amik tahu pasal blog aku...ha ha..padan muka kalau aku kutuk hampa...Sebenarnya bzbod selalu berlakon baik, lepas dapat info bzbod cerita semua pada teman2 walaupun bzbod kutuk teman2 tu. Bzbod salu anggap orang lain jahat bzbod ja baik, last2 ...Tapi bzbod tau tak orang lain pun kutuk gak bzbod2 biasalah roda dok kat ataih dan dok kat bawah...Bzbod bukan pompuan ja bz bod jantan pun ada...hu hu hu...letih la aku layan bzbod muda2 gi jadi mak cik pak cik dah weiiiiiiiii.  Kenkadang orang yang bzbod ni tak sedar nape dia nak bzbod pasal orang lain....


 

No comments: