Saturday, October 15, 2011

Sian Aku Tengok

Letih layan live band semalam lum abis, tidor tak cukup.  Lepas abis tengok, lebih kurang 2.00 a.m baru kami blah, dari The Heritage tu. Oleh kerana semua kelaparan aku kami gi makan kat area Kampung Pandan.  Sebenarnya aku tak kenal dua orang gi kawan ecah, tapi aku layan ja sebab depa sporting. Aku leh masuk ja ngan sapa pong, gi pong depa tak sombong.  Aku malas orang protokol control status, control ayu, control alim, control segalanya.  Depa ni selamba ja aku tengok, so leh masuk la aku, kalau jenis dok rasa dia educated pun aku menyampah gak.  Dekat kul 4.00 a.m baru la kami blah dari kedai makan, hish gila aku zumba tak ingat, aku sampai umah 4.30 pagi, erm dah nak masuk subuh, oh jadi setan aku semalam, tapi bukan buat menda tak elok cuma layan kepala otak aku yg tengah bengong ja, sebab apa aku pun tak tau.  Ha ha ha, dah lama tak buat keje gila ni.  aku tak suka layan disco, aku suka layan live band, gi pun dulu kenkawan aku banyak musician, so aku salu ikut depa tengok perform time ada function ada gak jumpa artis2. La ni tak ikut la sebab depa dah kawin, mana leh sat gi bini depa marah plak.

Masa kat The Heritage, aku rasa kesian plak tengok muda-mudi dan tua-belia, dok bergencok sakan, macam tak dak anak bini.  Kalau dok layan ja aku tak kisah sangat tapi ni nari cam harem je, muka pun cam lanun cam pecah umah pun ada, adus apa nak jadi ngan abang sojer ooi, yang muda2 pandai plak pakai spek itam, kelakor la.  Port depan aku, rasanya bukan orang mesia, yang tua dok melanggah ayaq haram, oh memang cam haram pompuan tu.  Aku jadi pemerhati bebas, buat ulasan la plak, kenkadang menda cam ni wat aku malas nak bersosial.  Yang bangsa asing tu lantak pi kat depa, sat org ni pegang sat orang tu pegang.  Oh maksiat la plak, sebab tu mata aku sepet, bengkak ari ni..

Apa agaknya bini abang tu wat kat umah, erm kalau dia tengok laki yang muka baik2 belaka tu, rasanya mau dia bunuh diri.  Erm siankan orang keje pub kena pakai baju cam GRO, kena layan orang datang, kalau cam kami pompuan tak dak la nak pegang2, tapi kalau yang lain tu cam nak cari kesempatan nak pegang2 dan nak peluk singer tu.  Urrm cari la keje lain kan, kalau cam tu, minah pilipi tu suka dan rela ja aku tengok orang pegang dia, cari makan kot.  Kenkawan dia yang layan semalam pun kejap orang ni pegang, kejap orang tu pegang, hish rimas aku tengok, murah betul.  Tapi depa tengah mabuk, bukan sedaq tu, semua dah naik syeh, layan joget. Sebenarnya aku sian tengok...


No comments: