Sunday, November 20, 2011

Aku Yang Lemau

Awal pagi semalam aku dah rasa kurang sihat, masa nak gi main futsal tu aku ingat sebab malam tak makan nasi sebab rasa lain macam saja.  Awal2 pagi aku masak nasi dan sambal tumis telur makan dulu untuk back up stamina nak main futsal tu.  Lepas makan rasa kuat skit, minum air untuk kuatkan tenaga so aku rasa confident skit nak main semalam.  Aku salu cam tu kalau cakap demam kat orang tapi kalau futsal punya time aku terus tak jadi demam.  Lepas masukkan baju dalam washing machine, baju2 yang masam2 berpeluh main futsal, aku mandi terus tidur. Bangun aku dah rasa badan lain macam, terus makan ubat tapi cam tak berkesan, layan bola Malaysia lawan Myammar pun rasa cam tak best ja.  Solat entah kemana 7.40pm aku dah berkubang atas katil. 

Sedar-sedar aku rasa aku dah lena 6 jam, dekat pukul 2.a.m aku terjaga, badan memang rasa penat.  Aku demam terkejut kena rembat ngan budak2 lelaki agaknya.  First time la kena rembat bola dengan jantan, memang padan muka aku sebab main futsal ngan budak2 jantan, nak berebut dengan depa, alamat kena layan cam jantan la.  Balik kat umah baru aku rasa sengal-sengal badan skit2 ja, pagi ni aku rasa banyak tempat aku sakit, tempat kena das kaki aku, tangan aku.  Bongok la jantan2 ni nak menang pun agak2 la, macam la aku ni pemain dari negara lain, dah tu bukan sejenis plak tu.  Walaupun aku mengganas masa main futsal, tapi aku rasa sakit cam pompuan la wei.  Budak2 pengkid dari company mana ntah main cam pompuan gak, gaya rambut tercacak cam jantan, hampes nak tendang bola pun takut, ngan aku yg feminin ni nko taram rembat, tolak plak tu, tahu tak aku dah demam terkejut ni.  Hish apasal aku demam ni, manja plak la dok demam2 ni, lemau satu hari ni wei.

Dalam lemau2 ni dah malas nak kuar ingat nak makan mee rebus petang tadi, tak jadi plak.  Dari pagi aku lemau tapi sempat gak masak maggi goreng, masak sardin, makanan yang aku nak makan semua kena kuar, so makan ja la apa yang ada dalam umah.  Elok gak la aku lemau so boleh aku jadi surirumah hari ni, lemau2 aku pun dapat gak aku kemas dan lipat baju2 aku yang dah lama terbiar tak berlipat, baju aku yang aku basuh semalam bersidai.  Aku ni rajin basuh baju lipat malas skit, ya la baju banyak pakai sapa nak basuh kalau tak aku, masa aku dok umah akak aku semua aku hantar dobi, memang aku malas.  Sebenarnya aku suka dobi sebab sabun dia pakai jenis apa ntah bau dia aku suka, cam habit la plak dok cium baju dobi lepas amik dari kedai. 

Sambil tu telan dua biji ubat gak la, dalam fenin2 lalat aku aku mula terpandang t-shirt2 putih aku yang lama tak pakai tu takut jadi kuning semua aku kutip basuh semula.  Biar lama tak pakai tapi aku tak nak warna dia tak cantik.  Banyak t-shirt aku yang aku dah kurang pakai la, aku akan pakai yang mana aku suka ja, tu tabiat aku, kenkadang nampak cam tak dak baju pun ada. Layan facebook pun aku kurang dua hari ni, elok gak la demam salu at least aku boleh hindar dari main fb skit, asyik melayan fb dia buat aku gila kalau tak jenguk fb ni.  Bila dah lemau baca status orang pun nak menyampah. Pengajaran pada aku next time jangan nak main dengan team mix lagi kalau dah naluri perempuan tu pompuan juga, kena skit terus demam, padan muka sendiri tak yah minta belas kasihan orang lain. 




No comments: