Sunday, November 20, 2011

Futsal Tournament TM SME PJ

Aku dapat call dari Teo, nak main futsal tak? tak da menda nak buat so aku accept je pelawaan dia, lagi pun lama dah tak main.  Atas jemputan TM SME PJ game dengan partner, meaning that semua company yang berkerjasama dengan TM la dalam mencari customer2 ni.  TM SME HQ pun hantar la satu team, kita orang main dekat The Challenger PJ, tempat ni kecik je ada tiga court compare ngan Samba Futsal ada banyak court.   Awalnya aku ingat game ni sekadar suka la2, lagi pun main team mix laki dan perempuan, rules dia mesti ada dua pompuan dalam team.  Group kami ada tiga pompuan aku rasa cam risau plak, dah la tak dak reserve, bila tengok team2 lain awai2 dah semangat gila. Aku tengok hadiah tak seberapa, tapi semangat bersukan partner2 nak menang ni lebih plak, nampak cam depa import player pun ada sebab ada muka2 yang aku kenal masa tournament KPJ last year.

First game kami main dengan group mana ntah, gila babas la depa ni nak menang aku kena rembat pun ada , masa rebut bola dia tolak aku, memang la bangang depa ni nak menang, tapi atas semangat kesukanan team kami, pintu goal kami tak bolos la.  Murugan, keeper kami memang bagus.  Dia ni kalau orang ingat adalah atlit negara dulu, Teo cakap dia wakil negara untul acara lari, aku tak ingat la sebab dia dah gemuk, may be dah stop sebab tu badan naik.  Sorang lagi budak tu aku tak ingat nama, muka dia cam mix arab macam serani pun ada skit tapi dia muslim.  Dia pun main bagus aku tengok ada gaya style, banyak back up kami budak2 pompuan mangsa keadaan ni.  Sebenarnya between kita orang pun baru kenal, ni la padahnya team last minit, ha ha.  Shah dan Joe pun aku baru kenal, tapi dia orang main ok, defence bagus, striker pun bagus, kesian depa penat sebab kami tak dak reserve.


Aku lepas first game, macam nak pancit tapi control


Afni, memang salu wakil TM IP ni


Ijan, salu main untuk TM IP gak ni


Jo, budak TM, aku baru kenal kat court ni


Shah pun aku baru kenal kat sini, tapi TM staff la


Baju kuning ni main bagus, aku lupa la nama dia


Teo, Manager kami


Muru, bekas atlet negara

Aku dah biasa main dengan lelaki sebab masa praktis kami memang memang main dengan lelaki, tapi kalau kena rembat tu belum la kena dengan budak2 lelaki2 ni.  Terkejut beruk gak aku setiap game lelaki semua cam tak kenal aku ni perempuan sedapnya depa kick kaki aku rembat, sedapnya depa tendang kuat kena2 aku.  Masa aku ganti Muru jadi keeper aku pun kena rembat, sakit la wei, lelaki rembat cam nak menang duit sejuta, aku tengok hadiah utama printer je pun.  Apalah budak2 ni dah la import main cam nak masuk Olympic, aku yang kena rembat ni terus demam.  Memang aku ada unsur2 nak demam pagi tu, tapi tak sangka plak balik2 umah aku demam terus. Anyway ni satu pengalaman yang tak dapat aku lupakan la.


Ni adik Hazwan yang rembat aku, dia macho datang minta maaf kat aku masa game dan lepas game


Air 100 plus ni dia beli kat aku tanda rasa bersalah


Shah bergaya dengan hadiah kami tempat ke 4 yang kami menang

Last game aku kena rembat tempat baik punya tangan plus ehem tak yah la cakap kat sini malu plak.  Aku cover cakap tak sakit depan tu, sebenarnya sakit la juga, nak tunjuk kebal depan lelaki, Muru dah tak kasi aku jadi defence dia suruh aku main bahagian tepi saja. Walaupun hadiah simple dan tak menang juara, kami masih dapat hadiah untuk tempat keempat, pada aku ok la tu dari 14 kumpulan, kami top 4.  Dua game kami menang selesa mula, dua game kalah tapi kalau ikut mata kita orang ok juga, walaupun ada tiga player pompuan lawan ngan lelaki yang gagah2 tu.  Good teamwork combination dari team kami walaupun kami hanya kenai kat court.  Memang la staff TM tapi hakikinya aku tak kenal budak2 ni depa keje bahagian apa, tu la staff TM ramai sangat macam mana nak kenal semua, aku pun bukan budak sales tapi gi main untuk team sales., biasala tukan.


No comments: