Saturday, November 19, 2011

Re-Union Geng TM & x-TM

Dah tertangguh lama gathering ni, dia orang plan nak buat bila ntah, atas sebab2 tertentu ramai so tarikh berubah2 dari masa ke semasa. Nak jumpa ramai2 susah la, plan tempat jauh2 aku dah la tak terer jalan, ya la dah tua2 ni banyak memerap kat rumah, dah malas nak ukur jalan, so kalau gi makan kat mana2 aku la mangsa sesat, bengang ja depa ni tunggu aku yang salu wat hal.  Ermm tak kisahlah kalau mana2 aku rasa potential sesat, memang aku give up awal2 la tak moh pi, ya la dari menyusah orang baik aku tak pi.  Dan akhirnya depa decide wat kat Bangsar makan kat kedai daun pisang@Nirvana Banana Leaf.

Mula2 aku confident kedai tu dekat area Public bank, rupanya salah kedai la, ha ha, alamak parking teruknya nak dapat 3 kali aku pusing nak cari parking.  Gathering ni actually macam re-union pun ada, suka pun ada, depa ni memang kaki makan, he he.  Aku biasala kalau kedai2 yang aku rasa non-halal aku ni susah skit nak makan menda berat.  Bagi yang tak kisah depa rembat ja, ikut hati masing2 kalau rasa nak makan, makan la aku no komen, sendiri punya instinct.  Antara yang hadir masa kami makan ni, Aku, Fanim, Shafiq, Karen, See, Sheema, Farhan dan Puteri.  Ni geng biasala geng makan2 futsal sama la geng makan2 apa2 pun, tak kira buka puasa ka, syiok makan2 ka ni la geng kami. 

Bekas boss dan staff, Sheema dan Shafiq


Puteri dan Farhan, bakal pengantin next year


Kaulat dan Fanim


Aku dan See

Kami makan2 ni sebab saja nak jumpa balik kenkawan satu unit yang sama dulu iaitu Voice Product, tapi Sheema dan Shafiq dan resigned keje ngan TM, Sheema gi Shell dengan gaji yang berbaloi2, Shafiq masuk Petronas.  Bakal menyusul nak meninggalkan TM, adalah Karen, aku tak taw berapa ramai lagi yang bakal blah dari TM.  Yang tak ada dalam gathering ni Hajar pun dah blah gi MAXIS.  No komen, tunggu selepas setaun atau 6 bulan dia orang keje baru dia orang tahu benefit keje kat TM dengan company lain, so far komen2 dari rakan2 yang dah meninggalkan TM, he he aku dah tahu.  Tak nak cakap apa2 rezeki orang bertambah jika di tempat lain, tapi working environment rasanya susah nak lawan TM, itu komen yang aku terima la dari kenkawan yang aku kenal.

Masa lepak ni aku memang sangat down tak tahu kenapa, bukan sebab kenkawan lepak, tapi masalah yang aku sendiri alamai, susah nak cite ngan orang yang tak faham apa yang aku rasa. Makan2 ni kami jumpa before nak Hari Raya Haji.


No comments: