Wednesday, November 2, 2011

Sejuk La

This year ending tahunan aku bagaikan tak bersinar, cuti tak dak mana mau pigi.  Time jalan tak ingat la nak simpan ikit cuti, la ni termanggu orang pi jalan aku tak leh nak pi cuti ada 3 hari dah tolak cuti raya haji.  Tapi elok gak la musim2 ujan ni tak best gi jenjalan sangat, nak tahu kenapa aku cakap ujan tak best sebab aku tak tahan sejuk arr.  Tiap2 malam aku kesejukan macam anak burung, naik kete on off aircond, toya la aku nie.  Apsal tak tahan sejuk, plak, kan hobi suka pakai sleeveless tapi kalau ari2 ujan tido tak kena la selimut tebal.  Tak tahan aku, sedar2 memalam sejuk je, kaki aku fuh macam kat Beijing plak. Seriyau ja kalau pijak tempat sejuk, oh eksyen sangat la kan.

Dari kecik aku memang ada masalah kalau sejuk abislah badan ngan kulit aku, kat sekolah salu kena tegur, sebab kulit badan aku akan menjadi merah dan bengkak, tapi tengahari hilangla semua tu.  Kalau mandi pun aku macam phobia mau sentuh air ujan2 ni, hish mulalah malas mandi kenkadang aku lap2 jap mana yang patut.  Kalau balik kampung aku tido pakai stokin sejuk, cam tu gak kalau tidur kat hotel kalau dpt kenkawan jenis tidur pakai aircond abis la aku x leh nak kontrol, sbb tu aku akan spare baju sejuk la, stokin la semua cukup.  Sejuk punya pasai, aku nak masak pun malas, malas kena air, malas sokmo aku ni kan.  Ha ha padan muka sapa kawin ngan aku, kalau ujan aku tak mau masak.Sejuk gediis, masa pi Beijing aku memang teruk la, dengan kulit merah menyala, mengelupas abis, tapi aku rindu winter gak la...


No comments: