Thursday, October 11, 2012

Phobia Di Tempat Orang

Sudah aku duga, kalau aku out station tempat orang, aku memang penakut.  Macam2 dugaan, ingatkan tempat2 kecil tak de la orang2 yang suka kacau orang, tapi meleset sama sekali, aku diuji, tak kuar aku dari hotel akibat diganggu masa makan.  Kalau aku citer kat orang mesti depa gelak2 apa yang aku cakap, tapi aku memang phobia bila kena kacau di tempat orang.  Awal2 lagi dah la ujian kereta buat hal di atas Jambatan Sg Muar, kena marah dengan orang, sebab penyumbang jalan jem.  Nasib baik ada drebar lori yang baik hati dengan kawan2 tolong aku tolak kereta, kalau tidak mau aku pengsan kepanasan di situ. 

Lepas dah baiki kereta, pomen plak dok kacau aku SMS, call ajak keluar, sampai aku naik risau.  Sampai kat hotel aku check in, pi turun makan, ambil duit sebab duit dah abis bayar barang rosak tu.  Aku gi makan area dekat dengan hotel tu sambil jalan kaki.  Otw jalan kaki aku diganggu oleh satu kereta Vios yang honk aku dan siap berhenti tunggu aku, nasib baik jarak sangat jauh, aku berjalan sangat pantas sambil cemas, meyusuri area pemandu taxi, aku nampak kereta tu masih mengekori aku, naik takut aku, dalam pada tu, pomen tu call tanya kereta ok ke tak.  Sib baik aku, tapi mamat depan aku dok sengih2 kat aku, aku sengih balik, lepas aku stop cakap tipon, dia pula pasang niat kacau aku, dok tanya aku wat apa dari mana.  Adus aku tensen tahap gaban, makan mee bandung pun dah jadi hambar, memang tak sedap tapi aku lagi takut terus blah balik hotel.

Gangguan bertalu2 kat aku yang keletihan, lastly aku decide balik hotel kunci diri.  Malam aku tak plan pi mana2, sebab aku nampak secret recipe kat bawah hotel, so aku turun makan kat situ dan tapau cake dia ja.  Dengan aman aku makan dan tiada gangguan orang2 gila kat Muar tu.  Mamat pomen tu call aku SMS aku, aku cakap aku letih, dia hantar SMS aku malas layan terus diam.  Dok lam hotel aku ketakutan, dah la takut hantu, takut dengan malaun2 kat Muar pulak.  Gila babas la aku, tak pernah rasa cam ni takut dalam hidup aku......




No comments: