Sunday, October 7, 2012

Tonton Movie

Asyik lepak kat rumah ja, pi shopping pun ntah apa2 nak beli, semua barang dah ada.  So masa untuk layan jiawa yang kosong, nak tunggu orang ajak dating pun, macam tunggu bulan gugur, tunggu orang ajak tengok movie pun tak ajak2 juga.  Dari sensorang dok rumah layan jiwa kosong, baik la saya gi tengok movie kan.  Dah dua minggu berturut2 aku layan movie kat Mid Valley ngan Malina.  Last week aku tengok cite "Dregg", best juga cite ni, walaupun citer kelentong, aku rasa best ja layan. Cite ni mengisahkan hakim yang menegakkan keadilan dan bola tembak sapa yang buat salah.  Dengar pun tak logikkan.  Masa mula layan aku rasa cam tak best, sebab belum apa2 dia naik moto pelik pi kejaq orang tembak.  He he, lepas muncul rockie baru la aku rasa best.  Satu yang unik cite ni, hero dia berhelmet, so tak kenai sapa itu orang, Karl Urban, hensem juga. 

Minggu ni aku layan cite "Taken 2", cite berkisar pasal pemberontakan di Istanbul, aku tak suka pasal pemberontakan tu, yang mengisahkan orang islam suka membalas dendam, tapi cite ni best dari famili, bagaimana seorang bapa menyelamatkan anak dan bekas isteri.  Konon2 bagus sangat la bapa dia ni, boleh ingat semua jalan, dengan mata tertutup, sambil counting on the way ke tempat penculikan dia menghafal jalan.  Yang aku tak suka cite ni, menunjukkan kekejaman orang islam yang membalas dendam, dan konon2 dia tu penjenayah yang merogol dan menculik anak2 gadis.  Anyway since aku jenis layan cite action, so aku layan ja.  Mungkin cite ni akan membuat orang islam marah, sebab dalam realiti rasanya orang islam tak la cam tu.  Biasala mat salleh kalau wat cite salunya depa menang masa ending cite, walaupun depa salah, konon2, depa la penyelamat dunia. 

Inilah aku, kalau aku tak dak keje dan bosan melampau, aku memang akan layan movie, kalau cite melayu aku bukan eksyen, tapi aku kurang la layan skit.  Nak tunggu orang ajak aku tengok, errmm umpama mimpi dalam mimpi, bila agaknya...hu hu








No comments: