Friday, October 5, 2012

Suka Suka Vs Memang Suka

Suka-suka dan memang suka, apa beza antara dua perkataan ni, of coz la ada bezakan, suka2 tu memang kita suka sangat sakat orang.  Memang suka ni, bila kita ada perasaan malu2 dengan orang tu kan, dan salu juga kita berdebar2 teringat kat dia dan salu ja nampak muka dia.  Nak juga salu tengok gambar dan apa2 tentang dia, tapi malu la nak cakap kita suka, tu aku la tu kalau suka orang aku sangat suka pendam, nak cakap aku suka, rasanya berat mulut ada batu kot.  Kenapa aku malu sangat bab2 cinta ni, aku pun tak taw, may be terlalu rasa dikecewakan sampai takut nak cakap isi hati yang kita suka orang.  May be juga faktor lain yang mana kita rasa rendah diri, rasa apa lagi yer, rasa malu tu biasa la kan.

Rasanya dari dulu aku ada masalah nak cakap aku suka kat orang, nape yer, nak kata pemalu, memang ada tapi kalau dengan orang yang aku dah biasa aku tak la malu.  Nape timbul masalah ni pada aku, rasa rendah diri, rasa tak yakin dan rasa dipermainkan pun ada juga.  Kalau aku suka, tapi kalau ada orang kasi aku malu, aku akan pura2 tak suka.  Ni sikap aku yang tak ubah2 dari dulu.  Kenapa yer, susah sangat aku nak mengaku aku suka, kalau aku mengaku aku suka, apa consequencenya ye.  Kalau aku je suka, orang tu tak suka aku yang malu.  Orang yang berani mengaku suka tu aku salute la, sebab dia orang memang tak malu, tapi aku ada masalah skit la pasal ni, bukan tak suka, aku suka tapi malu nak mengaku suka.

Dah lumrah naluri perempuan aku ni tak la daring cam budak2 muda sekarang, kalau suka terus cakap suka nak kawan, tapi aku fikir dan fikir.  Dia suka aku tak? Kalau suka nape cam tu, nape cam ni, nape tak ajak kuaq pun, nape? nape? nape?..sampai bila ayat nape ni dok berlegar dalam kepala otak aku pun tak taw la..Insyallah mungkin akan terungkai jawapan sebuah persoalan dan terjawab apa yang aku fikirkan selama ni.....Amin




No comments: