Sunday, October 21, 2012

Umrah

Insyallah, aku nekadkan hati dan kuburkan segala impian yang lain, aku ingin ke tanah suci menunaikan umrah, next year.  Kadang2 aku lupa akan rezeki serta nikmat yang dikurniakan oleh allah kepada aku, banyak berpoya poya dari keagamaan, tambahan pula arwah ayah pernah berniat nak bawa aku ke sana.  Bertambah dekat rasanya hati aku ingin ke sana.  Dah lama aku tanam niat nak ke sana, insyallah moga2 tahun depan impian aku akan terlaksana.  Aku ada juga beli sedikit barang untuk ke sana, bukan apa beli siap2 senang nanti tak la terasa time nak kena beli tu.  Cuma date aku belum fikir bila aku nak pi, tak kisahla pi dengan sapa pun janji aku dapat tunaikan niat aku ni yang dah lama.

Aku berharap sangat semoga dimakbulkan niat suci ni, dan mendapat hidayah untuk diriku sendiri.  Jiwa kosong, hati tenteram, mungkin akan terisi dengan ilmu agama yang lebih afdal. Harapan setinggi gunung, semoga niat suci ini akan disempurnakan dengan baik dan mendapat sedikit pedoman untuk bekalan di akhirat nanti.  Rasanya tiada lagi masa untuk aku berpoya2 di luar sana, aku perlu lengkapkan diri dengan ilmu agama, insyallah. 





No comments: