Monday, January 21, 2013

Johor Premium Outlet@JPO 15 Dec-16 Dec 2012

Satu perkara yang paling kelakar aku rasa baru balik dari selatan@Singapore  8-10 Dec last week katakan kami pi Johor pula.  Satu trip yang pada asalnya aku rasa tak moh pi, tapi fikir balik dok umah tak dak apa so aku ikut juga. Penat dinner farewell En Rafaai our EVP pun lum abis, pukul 12 aku sampai rumah, awal pagi aku dah nak gerak pi Johor, mana larat wei.  Anyway dah janji so aku ikut juga la, nak buat cam ne dok rumah pun bosan.  Rombongan kami macam kelakar skit masuk jalan ikut N9, so aku pun tak boleh nak recall sangat sebab gi ambil Farah dekat tol Nilai.  Yang aku ingat lapar, kami lunch dekat Senawang tu ju, nasib baik kedia makan tu sedap juga untuk aku, aku tak tahu la orang lain depa cam mana. 

 
Kereta baru 

Aku passenger

Lepas dari tu rombongan kami bertolak menuju ke JPO, dalam perjalanan kereta Fanim macam kehabisan minyak kami kerisauan, tapi ok la sebabnya dia nak test kete baru dia, kete Honda Jazz Hybrid.  Aku rasa cemas juga, sebab kete ni pakai technology baru.  Aku pun dah tak ingat pukul berapa kami sampai kat JPO, yang penting aku suka la JPO, kat sini banyak barangan branded, factory outlet la, aku rasa price dia ok ja.  Aku cam berkenan satu handbag Coach tapi aku beli lanyard ja.  Tak pa next time aku datang lain, tu janji aku, memang la barang factory outlet tu bukan up to date tapi ok la untuk penggemar barangan berjenama.  Coz pada aku barangan cam ni tak la banyak beza sangat dia punya design, dia hanya pada warna saja, orang tau standard design dia mesti macam tu ja, itu komen aku la, orang lain aku tak tahu.

Ada dalam 80 kedai barangan berjenama kat sini, ada yang aku familiar ada yang aku tak berapa kenai dan pernah dengar, majoriti kenal la.  Boleh tahan juga kalau yang berminat nak beli tak kisah la walaupun bukan new design untuk aku ok ja.  Pada orang yang bawa mulut cakap design lama, aku nak juga tanya dia pernah beli ke barang-barang kat sini, ke dia dengar cakap orang ja.  Malaysian people salu cam tu dengar cite orang cite kat orang ni orang tu, diri sendiri pun tak pernah pakai atau try brand tu, main cakap je.  Memang aku mengutuk orang negara sendiri, tapi aku memang tak suka dengar cakap orang aku suka ikut aku punya style sendiri, aku bukan mudah jadi followers, tu la aku.  Aku jenis tak berapa suka orang control mind aku, tu yang aku pasti, apa aku nak beli apa aku nak buat dan cara aku fikir tak sama dengan orang. 


Sampai sampai terus posing

Johor Premium Outlet saya datang

Posing lagi

Letih la ni

Aku biasala mana boleh tinggai nak bergambar

Malam kami tidur kat rumah Homestay kawan Fanim, Ina taukeh baju sutera.  Aku rasa cantik design sutera dia, memang berbaloi dan tak rugi la beli, memang unique dia punya design, aku suka.  Rupanya malam tu Ina celebrate birthday dia, dia juga beli handbag Coach malam tu kat JPO, makanan kat kedai yang Ina belanja kita orang tu sedap juga aku rasa.  Balik dari JPO tu kami singgah butik Ina kat Melaka, aku beli dua helai baju kat butik dia.  Walaupun rasa penat tapi ok la perjalanan kami ni. 

Tasya dan Red Wild

Ni la Batik Selat kedai Ina

Ni antara baju yang aku suka, tengok la design dia






No comments: