Saturday, January 5, 2013

ATM Oh ATM

Sesekali bila kita rasa, barulah kita faham bila orang kenakan, aduhai, early in the morning dengan semangat waja, nak ambil semalam lewat balik so simpan esok pagi baru amik duit.  Mentang ATM ada kat Caltex depan rumah so buat sambil lewa ja la, dalam purse ada RM10, adoii tensen juga aku mencari ATM yang tersenang dan terdekat, bila dah jumpa Bank Rimau, masalah tak dapat parking plak, hampir sejam aku mencari ATM untuk ambil duit.  Seksanya rasa, bila ada berapa ringgit ja dalam purse, bukan tak nak ambil semalam nak ambil, tiba, dapat liff odd, so turun kat LG1, Maybank kat Ground Floor, so dah lewat malas nak kena menapak naik tangga escalator yang dah tak berfungsi pada pukul 8.45 malam. 

ATM depan rumah aku, system tengah restart plak, so tak dapat ambil juga duit aku pagi ni, pi tengok Maybank depa IOI Mall, pun susah parking, aparah nasib malang kena mandi duit la kot.  Cam ni la payahnya bila tak ingat dan ambil mudah, semalam ada RM100, pi isi minyak, makan beli nasi lemak so tinggai la RM10, dengan duit yang ada apa aku nak beli, apa pun tak cukup.  Next time beringat la Cik Manis, duit perlu ada extra walau nak buat apa pun, jangan main beli ja, bila dah tak cukup baru gabra, kalau ATM ada masalah satu Malaya lagi haru, nak makan apa aku, duit cash tak dak.  Tapi solutionnya yang aku rasa tak boleh blah selama ni, aku tak nampak Maybank ada kat kedai area rumah aku ni, ingatkan nak ambil duit kat Affin Bank, tiba2 nampak Bank Rimau, adoi terus berkobar2 amik banyak terus...He he





No comments: