Tuesday, January 8, 2013

Entahlah Aku Pun Confius

Entahlah aku pun conpius, dah normal orang cakap aku ni kot2 la memakai sebab ramai suka kat aku walaupun usia dah meningkat.  Aku sendiri pun pelik nape tergamak orang cakap cam tu, kalau aku pakai benda2 pelik tu, dah tentu lama dah aku kawin.  Kalau lelaki suka kat aku, suka cakap, suka kawan bukan aku memakai kasi dia suka aku ek.  Bukan nak cakap besar dan bukan nak eksen, aku pun rasa aku ni ramai orang suka kacau aku, dan aku sendiri pun tak tahu kenapa.  Pernah aku terfikir sapa la yang dia orang nampak kat aku ni, kalau nampak aku ni segak sangat nape aku tak kawin2, ni statement memalukan diri aku sendiri.  Sebenarnya aku tak nak ada perasaan hasad dengki di kalangan jelitawan yang muda belia dari aku terasa bila lelaki tak mengorat depa. 

Kenkadang aku rasa nak gelak besar2 dekat orang yang suka gosip aku bila lelaki yang depa suka lebih selesa bercakap dengan aku atau bermesra dengan aku.  Tu aku pun tak tahu, kenapa dan mengapa, yang aku sendiri tak boleh nak jawab, yang aku boleh jawab, kalau aku nak memakai dah tentu untuk cari jodoh.  Kalau cari jodoh sudah tentu nak cari yang terbaik dari ladang, bukan lelaki jalanan yang hanya ingin mencari kesempatan dan kepentingan.  Majoriti aku jumpa lelaki yang memakai kasi aku siok kat depa adalah, banyak dah aku tempis.  Aku terpaksa tempis sebab niat lelaki2 ni tak berapa nak best, ada yang bertujuan nak memperguna serta ambil kesempatan.  Mungkin hantu2 cantik kat aku la dok bagi tahu aku lelaki2 ni sebenarnya tak berapa nak baik, alhamdullilah sesuatu yang tak baik allah akan bukakan hati dan minda untuk aku menentang apa yang tak baik. 

Biarlah apa orang nak cakap dengan aku, depa belum tahu aku punya mulut, bisa lagi dari ular tedung, bisa dari racun, kalau aku sembur memang abis nampak isi tulang badan kot.  Aku ni memang malas nak dengar gosip2 bodoh yang memburukkan aku, aku dengar dari jauh, sebenarnya aku nak juga orang tu cakap depan aku.  Aku nak cakap skit kalau tak tahu apa2 jangan dok pandai gosip, kalau nak dapat dosa mengumpat, buat la, kalau tengok keperibadian konon2 kuat agama la, tapi mulut buat gosip macam haram ja aku rasa.  Kalau ye pun lelaki suka kat aku, cuba la tengok lelaki tu punya keadaan muka bumi, yang aku maksudkan tu, gaji, harta, dan career, sesuai tak dengan aku.  Bila cakap cam ni ada orang akan kata aku eksen tapi agak2 la kalau nak mengumpat aku, cam ni juga terkeluar ayat kurang ajaq ni dari mulut aku.

Aku bukan kaki demand tapi kalau orang kata aku, memang aku akan balas balik, apa2 keburukan kat orang tu yang aku simpan selama ni, akan terkeluar la kan dari mulut muzium aku ni.  Sebab tu aku malas gaduh dengan orang, aku malas cari kebenaran, bila aku dah tahu segalanya aku akan smash smack down la orang yang menyusahkan hidup aku selama setaun.  Orang yang buat aku derita, tapi orang yang tak nampak memang akan cakap macam2 la kat aku, tapi tolong la selak kain sendiri dulu baru selak kain orang.  Kalau rasa dah pakai tudung tu buka la tudung, kalau mengumpat aku pakai sexy apa yang tak puas hati, sebab semua lelaki suka kat aku.  Suka hati aku la, tapi kalau teringin elok ja buang tudung tu, sebabnya hati pun tak berapa nak bersih, elok la bersih kepala sekali.

Jangan dok mengumpat orang kata orang tu pakai ilmu cantik la, pakai sexy la, kalau rasa nak pakai, buat je, tak yah segan2, mengumpat orang dapat dosa.  Conpius aku dengan sikap orang yang suka angkat geng mengumpat tanpa sebab dan tanpa jadi FBI yang betul, cermin diri dan cuci hati dengan clorox barulah bersih, jangan jiwa luka sebab ramai orang suka kacau aku.  Aku pun tak suka la orang kacau aku dah lama conpius dari dulu masa aku kecik sampai la ni, dapat burger free orang salu belanja, bukan sekali banyak kali di kedai yang berbeza. Kalau lelaki aku tak suka lagi suka kacau aku, sampai aku tak mau pi beli makan sebab ada orang suka kacau aku suka jerit nama aku dari jauh, macam mana tu.  Jangan ingat aku pakai ilmu cantik plak, kalau aku pakai nak la ngorat orang yang..ehem ehem skit, he he he.

 Jalan2 dalam town sensorang kena kacau aku ketaq, aku takut akan diri aku sendiri, ya allah tolong la, kalau aku buat muka innocent orang cakap aku berlagak, kalau aku peramah orang tuduh aku kacau orang, macam mana tu, teringat pesan sahabat pasal kaldai, so tak payah dengar dan tak payan assume apa orang nak fikir, yang penting kita jadi diri sendiri. Buat cam tu salah, buat cam ni salah, so tak yah la nak jadi robot diprogram untuk kepuasan orang lain, jadi la remote control untuk diri sendiri jangan biar orang tekan untuk kita, jangan biar orang ajaq kita macam mana, bagaimana, haruskah aku, perlukah.  Yang penting jangan biarkan anda dimandrum tu lagi penting, sebab nanti gila bayang orang cakap kita yang ngorat lelaki tu, bukan dia mandrum kita.  Statement ni benar tau, cuma nama pemandrum tak ditulis di sini..la la la la










No comments: