Monday, January 7, 2013

Gila Bayang

Kalau dengar perkataan "Gila Bayang" bunyi cam nak tergelak pada aku yang brutal kapak ni.  Aku bukan jenis jiwang2 sangat, tapi kalau dah gila bayang tu mesti ada something wrong pada akukan.  Aku ni susah la nak gila bayang dengan orang tak tentu pasal, sebabnya aku jenis kalau aku tak suka aku cakap direct, kalau aku tak berkenan pun kenkadang aku diam.  Aku paling menyampah lelaki perasan dia baik, perasan dia bagus, perasan dia hensem yang sebenarnya tak hensem pun.  Aku bukan jenis pompuan yang mudah jatuh cinta dengan lelaki tepi jalan, tapi kalau melayan gedik tu aku biasa la, cuma bab jatuh cinta ni aku keras hati skit.  Aku bukannya berlagak tak tentu tapi kalau yang datang tu nak menyusahkan aku, aku rasa tak sempat gila bayang pun aku dah kasi sebijik dussss.

Orang yang tengah gila bayang, apa saja pun ok, lelaki tu dah kawin ka, tak dak duit pun ok, tapi orang2 yang dah pengalaman cam aku ni, malas layan ok.  Semua lelaki yang nak kaki mengayat memang akan guna kata2 manis yang buat pompuan gila bayang kat dia, may be guna mandrum juga.  May be guna black magic yang menyakitkan badan si gadis atau perempuan yang dia nak kenakan, kalau yang termakan pujuk, bersedia la kasi wang ringgit dan harta benda.  Bukan niat nak jaki lelaki yang serba kekurangan, tapi boleh nampak dia tak ikhlas pada awal, so akhirnya tentu akan menyiksa orang yang terkena tu.  Atas nasihat ustaz juga, sesuatu yang bermula dengan tidak baik, adalah dinasihatkan jangan teruskan, perlu elak diri supaya tidak makan hati nanti. 

Gila bayang cara bodoh buat cerdik pandai tertipu, tapi insyallah, tak kemana gila bayang tu sekejap ja, makan tuan la nanti.  Kalau gila bayang lain macam, tu tandanya kena berhati2 mungkin tu bukan cinta sejati, tapi hati yang ingin mendapatkan kita dengan cara tak elok. Berterus terang dengan jujur mungkin akan memalukan kalau cinta ditolak, tapi kalau tak pernah cakap dengan baik, mana orang nak tahukan. Entahlah ada yang boleh kita faham kenapa dan mengapa, ada yang kita kena ignore dan buat conclusion sendiri.  Kalau betul punya suka tak mungkin dia buat dengan cara yang tak elok, tapi kalau dia suka dengan cara elok, mungkin cinta terbalas.  Insyallah ...jangan kasi orang gilang bayang, fenin kepala orang nak fikir sebab dan akibat...








No comments: