Wednesday, September 28, 2011

Bila Andaianku Salah

Aku rasa aku tersilap menilai, aku rasa ku tersalah menafsir, aku rasa aku tersalah menjawab teka teki yang dijawab oleh aku sendiri.  Mungkinkah semuanya mungkin, aku pun tak tahu apa yang berlegar dalam kepala otak ni, andai kata aku menghina dan menyakitkan hati sesiapa, minta ampun banyak2 aku tak sengaja.  Sebabnya tatkala aku resah segala yang berlegar di fikiranku semuanya aku rasa benar.  Apa yang ku rasa mungkin benar mungkin salah, mungkin aku cuba menidakkan sesuatu yang benar.  Adakah ego menguasai diri ni hingga sanggup melukakan hati insan lain yang tak berdosa.  Aku memang cam tu kalau marah cam nak pecah kapal, tapi sebenarnya aku tak suka marah2 orang, kejap lagi aku rasa berdosa pulak cakap kat orang macam tu.  Jahat tak aku kalau perangai cam tu, oh aku x suka la war dalam jiwa aku aku suka peace je.  Aku cepat rasa berdosa pada orang yang aku marah, aku tak sanggup tengok orang lain sedih sebab perbuatan aku tak kira tutur kata ataupun perbuatan.  Maafkan aku dari jauh kupohon, kuharap ada yang mendengarnya..Aku bersalah lagi, maafkan aku.  Aku tahu ada yang bersedih ada yang marah pada aku tapi aku tak tahu macam mana nak minta maaf...oh tuhan tolong ingatkan aku jangan suka naik angin tak tentu pasal tanpa soal siasat...Lesson learnt untuk hari ini, jangan terburu, jangan salah sangka, jangan dengar cakap orang...jangan suka mengkaji sampai anda rasa pening dan jangan marah2 orang ...




No comments: