Tuesday, September 20, 2011

Ganti Puasa

Now I know, nak tau apa yang saya tau, oklah saya share skit kat sini, sebenarnya this year I dah pasang niat awal nak ganti puasa lam bulan syawal, so terlaksana la juga walaupun ada break break disebabkan masalah tertentu, pompuan biasalah tup2 tak leh nak posa diberi cuti2.  He he, bukan sengaja tau, so kena la tunggu hari yang sesuai nak sambung balik, masa aku tulis nie aku tengah ganti posa hari kelima aku tau.  Ermm,  first time in my life dapat wat semua ni, atas dasar apakah semua ni, atas sebab apakah semua ni, tuhan je tahu kan.  So tak yah la nak heboh2 lam fesbuk, cakap ganti posa, cakap buka posa sana sini, wat orang meluat jer.  So dok dendiam, buat la apa yang patut, kenkadang over sangat dok mengupdate status yang melampau batas nak tunjuk kat semua lelaki yang nko tu baik sangat pun susah gak kan.  Kenkadang enko berlagak alim tapi sebenarnya engkau tarak la alim tera mana pun susah jugak.  He he, bangun sahur aku tak dak masalah coz ari2 aku bangun 5 pagi, unless ari sabtu atau ahad lewat skit, coz dah set mind esok tak keje.  Ari minggu cam ne nak ganti posa asyik merayap je gi raya umah orang walaupun makan tak seberapa, jauh berjalan balik umah lapar, makan roti gardenia idak pun makan maggi dah lewat malam nak masak apa yer, masak yang senang dimasak cepat dimakan le. Makan le apa yang ada lam umah je, balance kueh raya semua rembat le, ingat2 rugi penat2 gi beraya makan ciput jer.  Tapi kalau nak maintain badan elok la makan sikit2, aku ni pelik sikit susah nak makanan pelik2 susah nak mencuba yang baru, macam aku nak pilih bf juga cam tu la aku, cam nak pilih kasut, semua tu aku ada masalah pelik...




No comments: