Tuesday, September 20, 2011

Mimpi Lagi

Mimpi memang la mainan tidor, tapi kawan baik aku pesan sebenarnya mimpi tu satu peringatan, so berhati2 la juga walaupun ianya cuma satu mimpi.  Fikir2 balik nape ler asyik aku je jadi mangsa mimpi yang tak berapa best ni, bukan best pada sapa yang rasa perasan dan ditimpa perasaan, tapi tidak pada aku, acapkali mimpi aku berulang, seriyau mula menghantui aku.  Nape semua mimpi tak best@may be best untuk orang lain, he he, yang tak best sebab cam tak logic je, berapa kali nak masuk ganggu tidur aku.  Aku tensen la sebab banyak sebab la, yang aku rasa susah nak citer ngan sesiapa pun, kalau cite takut orang cakap bukan2 plak.  Serba salah dibuatnya, aku boleh berlagak cam tak ada apa2 yang berlaku, may be itu hanya gangguan syaitan2 kecil saja, harap2 cam tu la tiada apa2 yang buruk akan berlaku pada aku.  Aku masih berlagak tiada apa yang berlaku antara aku dan dia, masih mesra di dunia luar, tak kisahlah dia tau aku dah tau sebab aku rasa mungkin ini hanya mimpi  Sesungguhnya kejutan yang memberi peluang aku membaca ayat qursi, dapat membantu mimpi aku dari gangguan mimpi itu.  Alhamdullilah tuhan masih sayangkan aku, dapat memberi peluang untuk aku membaca ayat2 suci walaupun aku dalam keadaan tertekan dan menakutkan. Peluang membaca ayat qursi ini bukan sekali, tapi berkali2 aku masih boleh melawan setiap gangguan syaitan yang ingin mengangguku, alhamdullilah.  Gangguan dengan pakaian yang sama wat aku pelik dan berfikir dan terfikir apa maksudnya, kenapa mesti dengan baju itew, adakah itu uniform masa masuk dalam mimpi aku. Ya allah hindarilah aku dari malapetaka sekiranya mimpi untuk hanya untuk menzalimi diriku.

No comments: