Saturday, September 24, 2011

My Next Trips Planning

Terlalu banyak tempat yang aku ingin lawati, atas dasar2 tertentu such kerja, cuti dah abis tinggal 5 hari lagi tahun ni, budget kenkawan dah susut, so terpaksa la aku pendamkan.  Sebenarnya aku dah bernaiwatu selepas balik Hong Kong my next trip adalah nak mengerjakan umrah, dah ada partner yang sesama lum kawin.  Tapi date dia kasi cam clash ngan aku punya timeline kerja, bulan Feb bulan yang penuh dengan kesibukan prestasi staff, moderation, merit, aku tak rasa aku dapat pergi umrah dengan aman.  Kalau tak dapat ke umrah, jangan la tak dapat aku nak ke Korea dulu rasanya aku nak, tengok la keadaan cam ne, Japan teruk asyik tsunami je, takut juga tempias kat Korea.  Oh dah lama aku nak ke Korea, actually masa gi Beijing tu aku lebih nak ke Korea, tapi geng tak de asyik suh set time tapi bila nak pi pelbagai reason masyallah kasi, bikin aku panas je mau ajak.  Bila aku dah pi, tengok pic aku mula la awat tak hajak tak hajak, kalau aku tau aku ikut, ayat paling menyampah dalam hidup aku dengar dari orang yang susah nak kasi commitment bila kata nak gi.  Bila aku nak gi mula la nak blaming aku, eeei please la aku bukan tak ajak, nkorang kasi 1000 satu macam reason, bz la, laki tak kasi la...ahh persetan itu semua, buang masa aku aja.  Negara idaman yang aku ingin lawati sebenarnya Jepun, OMG I luv Japan so much since I was 12 years old and I dont know why.  Kalau Japan masuk wakil Asia, I suka jew tau, sebab I memang suka Japan la.  Bila agaknya nak jejak ke Japan ni, OMG please tunaikan my niat untuk ke sana secepat mungkin, tak sabar nak jejak kaki ke bumi Japan. 

Kalau dua negara tu aku tak dapat pergi, aku kena jejak Vietnam dulu, sebab ada something yang menarik je kat sana compares to Cambodia yang aku dah jejak ari tu.  Hish bukan luar negara ja aku teringin nak pi, dalam negara pun ada nak tau tak negari mana aku belum jejak, Sarawak tau pity me sebab tak sampai ke bumi kenyalang lagi, orang lain cakap tak best, but I wont accept any comments until I jejak kaki kat sana.  Macam orang cakap Hong Kong tak best, tapi aku cam 1000 kali like ja.  He he kena ngan jiwa, fashion2 dia memang best gila tengok, rasa cam teruja ja.  Dalam negeri lagi yang lama dah aku tak jejak adalah Kelantan dan Langkawi, so kena plan nie nak pi juga. 

Ada yang yang ke Australia, ada yang ajak ke New Zealand, ada ajak ke US, ada ajak ke UK..sabar yer kenkawan kalau ajak tak dak black and white, buang masa aku jer..




No comments: