Friday, September 30, 2011

Jem Hangit Semalam

Semalam balik aku gi bayar duit kete kat Public Bank, PJ New Town.  Ada member ofis suruh drop by kat Hilton Hotel, katanya nak organize event ada signing ceremony last minute. Kete hubby dia accident, so aku pun tak kisah on the way je nak gi situ so aku hantar je dia orang kat pintu belakang Hilton.  Oh, nak tau apa aku buat semalam disebabkan makan2 aku salin baju kurung kepada seluar pendek dengan t-shirt, aku dah mula rimas pakai baju kurung seharian.  Sib baik bekalan sentiasa ada dalam kereta, so leh la suka2 hati tukar baju kat ofis.  Oh keluar dari ofis pukul 7.00 p.m, hantar member kat Hilton dan terus gi bayar duit kereta, everything  so clear tak dak masalah, cuma otak aku cam di awang-awangan lately ni tak tahu nape. Berangan ka, pikiar hape pun aku tak tahu, kenkadang lain aku cakap lain aku fikir.  Tapi apek dalam bank tadi tengok aku semacam ja, tak tau la apa dosa aku kat dia, dia pandang berkali2 plak tu. Hish pelik2 lately ni salu orang pandang aku cam tu, apa salah aku.

Perjalanan balik rumah yang ku jangka sekejap menjadi satu jam, lenguh kaki aku dengan jem hangit yang tak terduga.  Mana mai ramai sangat ni penduduk kat mesia2 tetiba aku nampak kete cam semut itam ja menjalar atas jalan walaupun color kete x sama, tapi sebab malam aku nampak sama ja.  Ditambah dengan fikiran meracau aku, balik sana sini jem, nape la Malaysia ni siang malam jem, aku heran tul ada highway ada pi la segala jalan mak nenek yang ok, semua jem.  La ni jalan balik umah aku plak jem, sebab short cut balik Puchong dengan Subang dan Klang pun boleh, aku ni kira border ngan PJ, atas fly over Kesas Kinrara, ramai dah tau short cut ikut Petaling Utama ikut Sri Manja balik Highway tu.  Semalam jem aku tersangkut dari bulatan Petaling Jaya New Town , ikut perumahan keluar menuju ke bulatan Jalan Othman sampai la rumah Sri Manja traffic lite.  Oh rasa nak marah pun tak boleh sebab semua orang tak bersalah, habis salah siapa kalau sana sini jem, he he, pengguna jalan raya ka pembuat jalan raya, terancangkah jalan2 yang dibina, memasuki taman perumahan sangat2 berbahaya untuk penduduk di situ. 

 Sampai Suria Kinrara, rumah aku, aku boleh tersandar dalam kete dengan kaki yang lenguh, nak rest kejap.  Cepat2 naik solat maghrib pas tu rehatkan badan makan anggur, goreng tempe separuh masak, sambil minum air feel n fresh, fuh nikmatnya dunia.  Nak makan berat tak boleh masuk dah, dua majlis hari raya aku dah layan ari ni, yang paling best rumah sepupu kami la under TM Wholesale, PDM.  Makanan semua sedap hingga buat aku yang kurang selera ni makan banyak, second jamuan Tiaranita makanan tak berapa macho, artis tak cun sangat depa jemput, walaupun  tak cun tapi sora depa sedap, aku tak kenai pun sapa depa. Pukul 5.00p.m aku angkat kaki tinggal majlis, aku hadir sebab dah kasi nama la.






No comments: